Template by:
Free Blog Templates

Wednesday, May 22, 2013

Salam Subuh Untuk Saing Sahabat

Assalamualaikum wbt.

Salam Subuh untuk sekalian teman sahabat, lamo sungguh che din tak berbloging. Tak dan ngan masa, masa sgt mencumburui che din. Siang bekerja, malam berjaga. kaya nya tidak. Kadang terfikir jgk, kenapa Allah hanya memberi kita tempoh masa hanya 24 sehari?
Jawapannya...
Tak payah nak fikir² kenapa 24 jam, apa yang harus kita fikirnya apa yang kita buat dalam tempoh 24 jam tu. Bermula dari seawal Subuh... sehinggi akhir solat Witir kita. apa yang kita buat?... haaaa baru jolo dop. Blh jugak muhasabah diri.

Hari ni byk peristiwa² yang penting berlaku, ada yang molek (Alhamdulillah) ada yang tak molek (Subhanallah) hanya Allah sahaja yang tahu hikmah disebalik kejadian. Hok suka... hok duka... semua dalam pemerhatianNya. Yang penting, +VE thingking oram putis kata.

Ingat... teguh kan imam, Allahu Akbar sentiasa no.1 dalam kehidupan kita.

Malam semalam sibuk dalam wall² saing sobat che din pasal Kelate tewas di tangan JDT, ada komen membina, ada maki hamun. Bia lah... tu asam garam sukan bolasepak. Kalau takde rempah ratus tu... dia akan jadi tawar hebey. TAPI

Ado jgk sesetengah yang taasub / fanatik pada team negeri sampai mempermainkan kalimah Syahadah... Allahu Rabbi. Jgn la begitu dik. takde gunalah kita sekunsembey solat 5 waktu, alih² sbb bola aqidah kita punoh ranoh.

Ingat... teguh kan imam, Allahu Akbar sentiasa no.1 dalam kehidupan kita.

Jika kita dah tanam siapa no.1 dalam kehidupan kita... segala keje buat kita, perbuatan kita, pertuturan kita. Tak lari dari lunas agama kita.
Bak kato pepatah org lamo "Lembu yang ditambat, g lah kemana²pun, dia tetap akan mari ke pelunggol semula"

Ok lah kalu buat kali ni... esok pulok insyaAllah kalu panjang umo... che din nulis lg...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails